fredag den 12. juni 2015

Hvad laver jeg egentlig???

Hvad består guidejobbet af, når man er serviceguide på Samos? Vi er en meget lille destination, derfor er flere af de almindelige jobfunktioner slået sammen. Vi gør alle sammen alt her på Samos.
Det betyder, at jeg tager imod gæsterne i lufthavnen. De fleste destinationer har et team, der kun tager sig af lufthavnen, men ikke her. Vi har ankomst to gange om ugen, så den klarer vi selv.
Så holder jeg velkomstmøde og tager ud på hotellerne til service. Så kan gæsterne komme og booke udflugter, brokke sig eller stille spørgsmål. Det er, hvad serviceguider normalt laver her i firmaet. Derudover har jeg også GOL, som betyder Guide Online. Det er vores call center, der modtager opkald, sms'er og emails fra gæsterne. På andre destinationer har man et team, der sidder på et fysisk call center og tager sig af dette, men her sidder vi enten ved en computer på kontoret, eller har en telefon og en computer med ud på service.
Vi kører også to af vores udflugter med skandinavisk guide, men jeg har bedt om, at blive taget af dem, da jeg desværre ikke kan forene mig med den måde, vi kører udflugter på. Jeg er vandt til at guide alt selv og kun have en silent guide ved min side, men her guider lokalguiden og så oversætter vi. Jeg ved, at det vil blive en virkelig dårlig oplevelse, hvis jeg bliver sat på en udflugt. Der kan man godt mærke, at vi var lidt forkælet i Atlantis, når det kom til udflugter.



Så det er mine arbejdsopgaver. Som noget særligt, bliver jeg også af og til sendt ud på vores Blue Village hotel, når de er underbemandet. Blue Village er et af vores koncepthoteller, hvor der findes alt fra børneklubber til sport og underholdning. Det er så sjovt, at være derude fordi arbejdsopgaverne adskiller sig fra guidejobbet og så er det bare hyggeligere at møde gæsterne, når de slapper af ved poolen eller på stranden, fremfor når de opsøger en på service.



Opgaverne er mange og arbejdsdagene er meget forskellige, hvilket jeg trives ved. Der er ikke to dage, der er ens. Det er også en af grundene til, at jeg selv synes, at jeg har verdens bedste job.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar