mandag den 13. juli 2015

En dag som serviceguide...

Mine arbejdsdage er vidt forskellige og ligner sjældent hinanden. Derfor synes jeg, at det kunne være sjovt, at lave nogle indlæg, der beskriver mine dage her på Samos. 
Jeg starter med en helt almindelig servicedag. 

Vækkeuret ringer kl. 8. Jeg skal først møde 9.30, så der er god tid til at gå i bad og spise morgenmad. Morgenmaden består af yougurth og frugt samt en kop kaffe. Jeg var egentlig holdt op med at drikke kaffe, men de lange arbejdsdage gør, at morgenkaffen er genindført. 

Derefter er det på med uniformen og ud af døren. Jeg skal møde på vores servicecenter på havnen i Pythagorion, så det tager 2 min at gå dertil, da jeg bor i en sidegade til havnen. 
Min svenske kollega er der allerede, da jeg ankommer. Normalt sidder jeg her alene, men i dag er vi to, hvilket gør det lidt hyggeligere. 

Man kan godt mærke, at vi har fået et ekstra dansk fly, for i dag er det kun danskere, der kigger forbi. Nogle vil leje bil og købe udflugter, andre kommer bare forbi til en sludder. 
Kl. 11.30 er det blevet tid til at lukke ned og tage hjem og holde siesta. 
Frokosten bliver indtaget derhjemme og består af rugbrød med ost. Man kan både få rugbrød og dansk ost hernede, så mere eksotisk er Samos ikke. 

I denne uge kører vores ø-tur for første gang med dansk guide. Jeg skal køre den og bruger derfor lidt tid på at forberede mig. 

I dag har jeg lang siesta, så jeg beslutter mig for at tage ud og svømme i en pool, der ligger et par km. udenfor byen. Der er aldrig særlig mange derude, så jeg har ofte poolen for mig selv. Jeg svømmer en times tid og bestiller en frappe ( en kold kaffe) inden jeg cykler hjem igen. 

Da jeg er kommet hjem, er det blevet tid til at gøre klar til aftens service. Jeg skal, sammen med min svenske kollega, rundt på fire hoteller i byen. Vi går rundt, så det er på med kondiskoene. 

Vi møder ikke så mange gæster, hvilket gør, at aftens service er ret kedelig! Efter et par begivenhedsløse timer, er det fyraften. Aften sluttes af med aftensmad, som næsten altid spises ude. I dag besøgte vi en af byens berømte fiskerestauranter. 

Efter middagen mødes jeg med min kollega, der overdrager servicetelefonen til mig. Vi skiftes til at have telefonen om natten og i nat er det min tur. Jeg ligger mig til at sove kl. 23 og håber at telefonen ikke ringer!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar