fredag den 17. april 2015

Kommer du ikke til at savne...

Når jeg fortæller, at jeg skal ud som guide, så spørger folk ofte om jeg ikke kommer til at savne venner, familie, rugbrød, Danmark osv. Der fokuseres altid på det at savne, det at undvære! Jo, selvfølgelig må jeg undvære noget, når jeg vælger at leve i en kuffert under fremmed himmelstrøg, men jeg synes ikke, at det fylder så meget. Men det gør det nok for de fleste mennesker. Det betyder meget at have materielle goder, at have stabilitet, tryghed og velkendte ansigter omkring sig. Det er nok derfor, at folk altid spørger om dette, når jeg fortæller om mit nye eventyr.

For nylig snakkede jeg med min mor om dette, efter at vi sammen havde set et afsnit af tv-serien Kurs Mod Fjerne Kyster. Hvor mange sidder der mon derude og tænker; gid jeg kunne gøre som de to unge mennesker og sejle jorden rundt i en båd? Hvorfor kan du ikke det? Ofte vil svaret være noget med arbejde, økonomi eller "Jamen, det kan jeg da ikke". HVORFOR IKKE???? Det ærligste svar er, at det kan du ikke, fordi du ikke vil det nok. Fordi det du vælger fra, vil du ikke undvære i forhold til det, du vælger til! Sådan er det og det er der slet ikke noget galt i. Hvis man ikke brænder for det, så skal man bestemt ikke sejle jorden rundt! Konklusionen på vores samtale blev, at hver gang man træffer et valg, så udlukker man samtidig noget. Jo større et valg man træffer, jo mere vælger man fra!

Jeg har truffet et stort valg og derfor er konsekvensen, at jeg må vælge rigtig meget fra. Noget af det, jeg vælger fra, har ingen betydning for mig. Noget af det, jeg vælger fra, betyder noget, men jeg lader som om det ikke gør, og noget af det, jeg vælger fra, betyder noget og det vil jeg savne. Men da jeg tog beslutningen, var en del af overvejelsen, at det jeg vælger fra, ikke tæller nok i forhold til det, jeg får.
Jeg havde nok ikke gjort mig så mange tanker om dette, hvis det var planen, at jeg bare skulle være væk i seks måneder, men min plan er at blive væk i længere tid og derfor skal det tages med i overvejelserne.

Hvad kommer jeg så til at savne???
 - Min mor. Ja, sådan er det! Vi er tætte og jeg kommer til at savne hende.
 - Mine venner. Jeg har en bred vennekreds af meget forskellige mennesker, som alle betyder meget for mig og for den person, jeg er i dag.
 - Mine marsvin, Luxor og Pippin.
 - Min mors hund. Jeg har boet hos min mor i noget tid, fordi min lejlighed blev fremlejet lidt tidligere end først beregnet og vi (hunden og jeg) har knyttet tætte bånd.
 - Mine nye bekendtskaber. Selvom jeg har kun har boet hos min mor i kort tid, har jeg både fundet verdens sødeste hest (med de sødeste ejere) og de sejeste combattere i det lokale fitness center, som tog imod mig med åbne arme.
 - Mit køkken og muligheden for at lave sund mad. Jeg spiser meget vegansk og glutenfrit, hvilket bliver svært at opretholde.
 - Mit fitness center og den træning, de tilbyder. På grund af skader, er det meget specifikt, hvad jeg kan træne, derfor elsker jeg mit fitness center.
 - Tid til at gå på yogamåtten og koble af. Dette skal der fortsat være tid til!!!

 

 Mine marsvin

 Min yogaguru

 Nogle af mine skøreste venner

 Hunden Nimbus

 
Min mor

Hesten Pippi

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar